schefflera

(redirected from Agalma)
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schef·fler·a

 (shĕf-lîr′ə, -lĕr′ə, shĕf′lər-ə)
n.
Any of various evergreen shrubs or small trees of the genus Schefflera, having palmately compound leaves. Several species are cultivated as houseplants. Also called umbrella tree.

[New Latin Schefflera, genus name, after Jacob Christoph Scheffler, (1698-1742), German botanist and physician.]

schefflera

(ˈʃɛflərə)
n
(Plants) any tropical tree or shrub in the genus Schefflera known for its compound leaves and flower clusters
ThesaurusAntonymsRelated WordsSynonymsLegend:
Noun1.schefflera - large genus of shrubby and climbing tropical plants having showy digitately compound foliageSchefflera - large genus of shrubby and climbing tropical plants having showy digitately compound foliage
rosid dicot genus - a genus of dicotyledonous plants
Araliaceae, family Araliaceae, ivy family - mostly tropical trees and shrubs and lianas: genera Panax and Hedera
Brassaia actinophylla, Schefflera actinophylla, umbrella tree - erect evergreen shrub or small tree of Australia and northern New Guinea having palmately compound leaves
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Fondatore e direttore di numerose riviste, tra cui l'ultima e stata "Agalma", ha sempre rifiutato "una pratica filosofica troppo attenta all'attualita - sostiene Vattimo - e tuttavia la sua passione teorica lo ha condotto a cercare di comprendere e analizzare aspetti anche estremi della condizione umana presente"
Plato's evacuation of pleasure from the realm of the gods thus amounts to a covering up of this structure, which is elsewhere obliquely revealed by the agalma, the flashy figurine meant to attract the gods' attention, invoked by a drunken Alcibiades as the precious object inside Socrates, in the penultimate scene of the Symposium.
(eds.), Agalma. Ofrenda desde la Filologia Clasica a Manuel Garcia Teijeiro (pp.
Hubo que pasar por el agalma de La transferencia o el ocho interior de La identificacion para definir al objeto a como no afectado por la imagen especular.
En esta panoramica hemos dejado fuera algunos temas que hubieran llevado el estudio a una extension desmesurada: el fetichismo objetual, el desasosiego baudeleriano ante las cosas, del que habla Agamben en Estancias (tampoco abordamos el asunto de las correspondencias entre las cosas del poeta frances, que seria una forma de simbolizar no las cosas, sino las conexiones entre ellas); tampoco abordamos el agalma lacaniano, ni las cosas magicas, rituales, invisibles o inmateriales, etcetera.
Eso permitira que la soberania ciudadana no se extinga bajo el agalma de una representacion politica o el subterfugio de una participacion simulada.
The coal/diamond metaphor with which the novel opens alerts us to the Janus-faced, anamorphic nature of an object which alternately presents us with its bright or somber face, what Lacan, in Le Seminaire de Tangoisse, calls agalma and palea, the glittering object of beauty and the waste, the refuse.
E o lado mais fragil da "filosofia existencial" d'O pequeno principe, porque esse reencantamento supoe, ao mesmo tempo, uma hominizacao do natural e porque, alem disso, seu sentido (seu "tesouro escondido", seu agalma) se funda em relacao a uma vivencia: a natureza nao seria nada alem da recordacao dessa vivencia.
En el celebre texto de Karoly Kerenyi se recuerda que tres modos para definir imagen en griego son: eidolon, acaso equivalente a 'estatua'; eikon, que podria traducirse como 'simulacro'; y agalma. Tambien la tradicion cristiana es proficua en textos que senalan la relacion entre icono e idolo: desde Pablo de Tarso, que dijo que los idolos no son nada, a Pavel Florenskij (Ikonostas) para quien el icono es el confin entre lo visible y lo invisible, pasando por Origenes, quien afirmaba que un idolo es lo que no es, es cualquier cosa que los ojos no ven, pero que la mente imagina.
Producen la historia Agalma, Fidecine, CTT y Zamora Films.
De forma inversa, observamos na filosofia de Platao (6) que as relacoes entre o mesmo sexo eram abordadas a partir do estimulo visual causado pela beleza do corpo e da alma, agalma, ao mesmo tempo que discutia em seus dialogos questoes morais e filosoficas, compostas das mais variadas opinioes.