farruca


Also found in: Wikipedia.

farruca

(fəˈruːkə)
n
(Music, other) music a form of flamenco music, the accompanying dance being traditionally performed by men
References in periodicals archive ?
Ambassador of Foreign Minister George Vella, Malta's parliamentary speaker Angelo Farruca, Luciano Busuttil, the head of parliament's foreign relations committee, head of the friendship group with Azerbaijan parlamentl?
Alegria, tango, solea, seguiriya, fandango, buleria, saeta, farruca son asi algunos de los "palos" del flamenco, es decir la forma como se denominan las variedades tradicionales del cante y baile.
His program opens with a farruca titled "Mujer Espanola," followed by nine other selections.
Primero sera La oriental, de Enrique Granados, una danza muy sutil, lenta y de braceo; le sigue Farruca, que esa la bailo con pantalon porque decia mi papa que la bailara asi, por fuerte y flamenca, me encanta, la he cambiado muchas veces.
Wallendorf; Aria Cantilena, Villa-Lobos/Benjamin Garzia; Farruca, Manuel de Falla/Wallendorf; Sous le Ciel de Paris, Hubert Giraud/Wallendorf; Traditional English, Irish, Welsh, Scottish Songs, Four Corners, arr.
ARRAIZA FARRUCA, JESUS, <<Liturgia y culto>>, en JUSUE SIMONENA, CARMEN (Ed.
I have a photograph of Kay from 1954 that shows her in high-waisted trousers and a white-frilled shirt, costumed for La Farruca, a flamenco dance usually performed by a man.
The work abounds in vibrant, boisterous dances like the fandango and the farruca, which, although transferred to the orchestra, lose nothing of their authentic Andalusian quality.
More captivating are the moments in rehearsals when Hoyos and Gades urge del Sol to move with more purpose and urgency, or when Antonio dances the farruca, the ferocity of his presence pulsating in every lunge and turn of this rich, masculine dance.
It is a type of flamenco dance called a farruca, a sensual male dance in 4/4 time.
En los siguientes acapites se habla de esa presencia cubana en la practica musical de las Islas Canarias, en el Arte flamenco, donde va analizando especificamente los generos en que se nota esta influencia, como el tango flamenco, el tanguillo de Cadiz, las guajiras, las peteneras, la farruca, el garrotin y otros.
Y como, en lo insuperable de Pilar, esta el fandango antiguo y lo alado del Movimiento Perpetuo de Paganini, la jota navarra y la jota aragonesa, el aire serrano de la Farruca que ella ejecuta con cabrioleo gallardo y desplantes y cortes majestuosos, y lo sensual de sus Tangos de Cadiz, y el fuego interno de su Siguiriya y la profundidad de sus Tarantos.