exode


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exode

(ˈɛksəʊd)
n
1. (Bible) Old Testament obsolete the book of Exodus from the Old Testament
2. (Theatre) theatre (in Greek and Roman drama) the exodium or concluding part

exode

1. Greek Drama, the catastrophe or conclusion of a play.
2. Roman Drama, a comical or satirical piece added at the end of a play.
See also: Drama
ThesaurusAntonymsRelated WordsSynonymsLegend:
Noun1.exode - a farcical afterpiece in the ancient Roman theater
afterpiece - a brief dramatic piece (usually comic) presented after a play
References in classic literature ?
We now come to the quantitative parts the separate parts into which Tragedy is divided namely, Prologue, Episode, Exode, Choric song; this last being divided into Parode and Stasimon.
The Exode is that entire part of a tragedy which has no choric song after it.
Devant une telle situation, les responsables de l'aide humanitaire ont exprime des craintes par rapport a un exode massif de ces populations vers l'Afrique du Sud.
Ce constat reste valide si l'on remonte avant 1980 aux episodes d'exode hongrois (200 000 departs de refugies en 1956/7 (16)) et tchecoslovaque (170 000 departs en 1968/9 (17)).
Ceux-ci ont joue un role crucial dans la creation des representations des refugies en exposant leurs parcours, leur exode ainsi que leur integration au sein des diverses societes qui les accueillent.
If in the Estimation of the World, a Man's worth riseth in proportion to the Greatness of his Country, who knows but in future Ages, when New England shall have risen to its' [sic] intended Grandeur, it shall be as carefully recorded among the Registers of the Leterati, that Adams flourishd in the second Century after the Exode of its first Settlers from Great Britain." (19)
La << loi du talion >> trouve une premiere formulation dans le livre de l'Exode : << Mais si l'accident est mortel, tu donneras vie pour vie, oeil pour oeil, dent pour dent, main pour main, pied pour pied, brulure pour brulure, plaie pour plaie, meurtrissure pour meurtrissure >> (92).
A travers l'analyse des domiciles sur trois rues (rue d'Estimauville, le quai Lamblardie et la rue d'Apres Mannevillette), Cochard reussi egalement a montrer que les marins havrais avaient tendance a habiter des quartiers mixtes, meme si la rue d'Estimauville connaitrait un exode des personnes plus aisees apres 1850 et si le quai Lamblardie se distinguait par ces milieux commercants et negociants ainsi que par une forte presence des domestiques.